Close This website uses modern features that are not supported by your browser. Click here for more information.
Please upgrade to a modern browser to view this website properly. Google Chrome Mozilla Firefox Opera Safari
your legal news hub
Sub Menu
Search

Search

Filter
Filter
Filter
A A A

Government targets media houses

Publish date: 13 January 2020
Issue Number: 855
Diary: IBA Legalbrief Africa
Category: Sudan

Sudan has banned two newspapers and two television stations, saying they had received funding from the Government of former President Omar al-Bashir who was ousted last year. A report on the News24 site notes that the decision was made by a committee tasked by Sudan's transitional authorities with dismantling institutions linked to Al-Bashir and his defunct National Congress Party. The ban covers the Al-Sudani and Al-Ray Al-Am dailies and satellite channels Ashrooq and Teeba along with their parent companies. ‘These institutions were funded by the state and we want to return the money to the Sudanese people,’ said Mohamed al-Fekki, a member of Sudan's transitional ruling council.

Full report on the News24 site