
Legalbrief   |   your legal news hub Friday 29 March 2024

‘Witch doctor’ report hits a nerve

Uganda's communications regulator has ordered the country's main independent newspaper, the Daily Monitor, to
shut down its website. In a letter to the newspaper's managing director, the head of the Uganda Communications
Commission (UCC), Godfrey Mutabazi, said the website had failed to register under data communications
regulations introduced in 2018. A report on the News24 site notes that it accused the newspaper's parent
company, Monitor Publications Limited, of providing an online news service illegally. UCC spokesperson Ibrahim
Bbossa told AFP the registration issue came to light during an investigation into a complaint over an article which
was lodged by parliamentary speaker Rebecca Kadaga. The report notes that a ‘witch doctor’ alleged that Kadaga
had used his services to boost her political career 30 years ago, but had never paid him the agreed fee.


	‘Witch doctor’ report hits a nerve
	‘Witch doctor’ report hits a nerve


