Close This website uses modern features that are not supported by your browser. Click here for more information.
Please upgrade to a modern browser to view this website properly. Google Chrome Mozilla Firefox Opera Safari
your legal news hub
Sub Menu
Search

Search

Filter
Filter
Filter
A A A

‘Witch doctor’ report hits a nerve

Publish date: 11 February 2019
Issue Number: 810
Diary: IBA Legalbrief Africa
Category: Uganda

Uganda's communications regulator has ordered the country's main independent newspaper, the Daily Monitor, to shut down its website. In a letter to the newspaper's managing director, the head of the Uganda Communications Commission (UCC), Godfrey Mutabazi, said the website had failed to register under data communications regulations introduced in 2018. A report on the News24 site notes that it accused the newspaper's parent company, Monitor Publications Limited, of providing an online news service illegally. UCC spokesperson Ibrahim Bbossa told AFP the registration issue came to light during an investigation into a complaint over an article which was lodged by parliamentary speaker Rebecca Kadaga. The report notes that a ‘witch doctor’ alleged that Kadaga had used his services to boost her political career 30 years ago, but had never paid him the agreed fee.

Full report on the News24 site